tjalex

Alla inlägg under maj 2010

Av alexandra wiker - 26 maj 2010 12:51

http://www.myspace.com/smashintopieces

släppt ny singel stog det i Bdb fokus. klickade, lyssnade, fastnade.
skön röst har dom.
värt att lyssna på!
om du lyssnar, lyssna isåfall på Here to stay.
det var deras nyaste tror jag.

 

egentligen klickade jag bara för att namnet liknande silversteins låt smashed into pieces   

Av alexandra wiker - 26 maj 2010 11:40

gud vilket långt inlägg jag gjorde... trodde inte det skulle bli så långt ju. haha! ska iallafall snart göra mig något att äta tänkte jag, är rätt så hungrig..
hela helgen blir det klassresa också, ska bli sådär... inte kul att det är över HELA helgen, från Fre-Sön.
men ska hitta något att tugga på!
skriver sen kanske..
Puss

 
gillar denna bilden, bamse är så söt  

Av alexandra wiker - 26 maj 2010 10:22

inte bloggat på länge känns det som, inte mycket iallafall.
har varit upptagen i stort sett hela dagarna dom närmaste dagarna.
men nu är jag hemma och är sjuk så kan väl skriva lite..

( kommer mera efter bilderna )

Lördag - Liseberg!
gick upp klockan 6 och åkte till bussen runt 8.
fast vi fick vänta i 30 min för bussjäveln skulle till deje eller något.
och vi var en för mycket på forshaga bussen, så jag var snäll och flyttade över till deje bussen med hannah kvarnlöf. vilket vi inte skulle gjort.
vi åkte iallafall upp mot GBG. vi hade rätt så kul faktiskt!
väl framme så går vi ut ur bussen och det är asvarmt!
hur sjukt jävla gött var inte det när det regnade i forshaga?  
sen fick vi inträdesbiljetterna och vi gick in, köpte åkpass och ställde oss i kö till Hang Hai! den är så himla skön verkligen haha.
lång kö var det överallt på liseberg p.g.a det fina vädret.
solsken och 30+!
vi åkte några karuseller, b.l.a Balder, Spin Rock, Flumride, Colorado, Hang Hai.
tror inte vi hann med några mera faktiskt, vi stog ju i kö ca 30 min på varje karusell... inte kul. det var heller inge kul, eller ja det var kul men iallafall- när vi åkte colorado fick jag ALLT vatten på mig, då menar jag ALLT. såg ut som jag nyss duschat eller badat med kläderna på när vi kom därifrån...
aja sen åt vi lite där borta och sånt...
blev hemfärd kl 19.30 ungefär
TIDIGT!!!!!!!!!!!
fick åka med den j**la dejebussen hem också, jag och hannah sa vi inte tänkte göra det men dom typ tvinga oss... fast halvvägs stanna vi och då fick vi åka med forshaga bussen!
var hemma i forshaga runt 23.15 tror jag.
såg att emelie var ute så smsade henne att komma dit jag var.
blev ut med henne och åka runt i forshaga lite.
vi hade det roligt! träffade på folk och sånt.
sen vid 01.00 så skjutsade hon hem mig och blev att gå och lägga sig direkt!
hannah och jag
 
spinrock!
  malin haha!

hannah
   
hanna jag och malin
 
Söndag - Med Linnea!
när jag vaknade vid ungefär 14.30 eller vad klockan var så blev det duschen sen blev jag ju hämtad av linnea!
vi åkte hem till henne först en liten stund, sen åkte vi till skolan där var
ewe,jessica,niklas,micke,sebbe,wille x2,david,jasmine m.fl
vi satt där en stund och bara chilla typ. det var nice.
sen kom dom på att dom ville grilla!
var ju inge fint väder på dagen men runt 17-18 tiden kom solen fram och stekte!!
så då blev det först till ica och köpa grejer till grillandet sen hem till niklas och hämta grill. sen grillade vi ( ofc )
hade det skit gött verkligen. trevligt var det 
vid 21.00 ungefär åkte vi hem till linnea. jag, hanna, linnea & malin.
vi typ kollade tv lite och sånt. och åt nutella och ungsbakade chips! Mums.
sen blev jag hemskjutsad av hanna! nice dag det med.

david
  linnea
 
översta raden, jasmine, jennifer, lis, david, william
understa raden, nadir, tamin, jessica, linnea, jag ( beredda på bilden, not )
  tamin, jasmine, nadir, fredholm, jennifer och lite av ewelina  ewelina

linnea och jag 

jennifer och fredholm 
 
lis, jasmine, tamin, william
  fr.v - william, tamin ( nadirs lillebror) nadir, david, fredholm, sebbe, micke   fr.v - ewe, jessica, jennifer  

Måndag - Med Hanna!
skola blev det först, hade i stort sett 2 mattelektioner.. nice det.
efter skolan blev det först petrus med hanna och angelica.
vi åt mat! gott det.
sen blev det att åka med hanna hem, blev direkt till stallet
för hanna skulle rida, och då fick jag låna en polle också så vi red ut en bit och galoppera och trava som f*n. så nu har jag jämt LIIITE träningsvärk i benen då.
men roligt som f*n var det!

blev hem till henne och dricka vatten! gud så törstiga vi var haha.
sen åkte vi med hennes mopalojd till forshaga, gick in på ica och köpte brownies, hihi och sen satte vi oss utanför ica!
mötte sen på fredholm,wille,sebbe och niklas.
pratade med dom en stund.
sen vid 6 blev jag hämtad av pappa för vi skulle grilla.
så kom hem och då grillade vi, göttm00s det!
sen typ satt jag vid datorn och sånt!
( tog inga bilder   )

Tisdag - Med Malin
skoldagen var skön.
gjorde även ett omprov av mina 4 i so!
klarade det! wohoooo. så nu har jag bara 3 kvar sen får jag G + 500:-  
efter skolan följde jag med malin och hennes mamma till stan för att kolla på klänningar. och vi hade så jäkla roligt hahahaha!
( malin, man ska inte pröva klänningar från barnavdelningen IFALL man inte får av sig den sen.. )
men hon hittade iallafall två jätte fina klänningar!
sen blev det att åka hem klockan 20.00
sen när jag var hemma sa jag att jag gjort ett omprov och fått g men mina föräldrar bara klaga, så jag orkade inte så small i dörren och satte mig på mitt rum hela kvällen. **!

malin!
 

Onsdag - Hövvevärk
.... vaknade klockan 10....
glömde ställa väckarklockan, och var så irriterad igår så jag vet inte vart jag skulle ta vägen så tänkte sova bort hela dagen idag. orkade inte med skolhelv****.
nu sitter jag här och har skrivit sen 10.22 och nu är klockan 10.51 haha

Av alexandra wiker - 24 maj 2010 19:46

Denna helg har varit superduperbra!
på fredagen blev det lugnt bara, men på lördag blev det ju liseberg så tänkte lägga upp lite bilder snart eller nu.

ska nämligen titta på Heroes på Canal+ Series kl 20.00 sååååå grymt !
juste, söndag iallafall blev jag ju hämtad av linnea och blev grillning på kvällen med massa skönt folk. lägger upp bilder från det snart också  


en bild från liseberg! mera blir senare för nu drar jag och kollar HEROES!
 

Av alexandra wiker - 23 maj 2010 15:44

tja!
strax blir jag hämtad av Linne Larsson, vi ska typ vara ute och bara ha det gött.

berättar mera om liseberg senare! för nu ska jag göra mig klar.
vi hörs, puss

Av alexandra wiker - 21 maj 2010 21:12

jag har börjat att gilla JoJo.
inte gillat henne speciellt mycket förut men gud vilken röst!





Av alexandra wiker - 21 maj 2010 21:03

På engelskan i skolan håller vi på med ett rätt så roligt arbete faktiskt!
vi alla har fått valt 1 låt var att skriva alla verser osv på, och sen ska vi översätta den till svenska. När man läser texten och sånt märker man verkligen vad fina låtar det finns! Tycker jag iallafall.

Jag håller på med att skriva Whiskey Lullaby av Brad Paisley och Alison Krauss
den är verkligen sjukt fin


<3

Av alexandra wiker - 21 maj 2010 16:17


► Play the moment




▌▌ Pause the memories




 Stop the pain




◄◄ Rewind the happiness



   



Sök i bloggen

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

weheartit


Ovido - Quiz & Flashcards