tjalex

Alla inlägg under september 2011

Av alexandra wiker - 28 september 2011 21:34

Nä går och lägger mig nu.. Är dyngtrött. Godnatt iallafall & dröm söta drömmar 

   mästermålarN (y)

Av alexandra wiker - 28 september 2011 20:16

Jag har aldrig riktigt gillat hur jag ser ut... Jag kämpar varje dag för att tänka på det positiva med mig själv som inte sitter på utsidan. Jag vill vara mycket smalare för jag tycker det är fint. Ofta tänker jag på morgonen när jag vaknar att jag ska äta väldigt lite idag och fortsätta så, men det funkar aldrig. Jag vet inte varför, men det går inte att stoppa ätandet när jag väl börjat. Alltså jag äter inte superdupermycket, men kan fortfarande äta mycket. Och varje gång jag ätit rätt så mycket mat/annat så får jag ångest efteråt. Det känns ibland som att jag vill gå och spy för att jag vill tömma min mage. Känner mig fet när jag äter mycket och får den där äckliga och jobbiga mätt-känslan efteråt. Jag gillar inte att behöva känna så när man ska äta, jag tänker alltid på hur mycket jag tar men det blir alltid att jag tar en extra portion för jag är mera hungrig. Hatar att det är så, hatar att inte vara så smal som andra personer. Jag tycker att jag är tjock just nu, ja. Det känns konstigt att säga så för jag har inte tyckt det förut men nu känner jag mig alltid tjock.

Detta kanske låter lite konstigt men känner ofta på min mage, hur stor den är eller vad man ska säga. Älskar att vakna på morgonen och känna på min mage för det är då den är plattast, men det är nu på kvällen som man får ångest över allt man tryckt i sig under dagen...Jag gillar inte ens att ha jeans längre för jag tycker att mina ben ser så himla tjocka ut! Det är absolut inge roligt alls. Vill inte att jag ska tänka så, vill inte se mig själv som tjock. Det är därför jag vill vara smal. Brukade tycka om förut när någon sa att jag var smal, det var ju liksom som en komplimang. Men nu när någon säger det så tänker jag bara '' du behöver inte säga att jag är smal för jag är inte det''. 

Har också haft ryggproblem sen jag gått i 5-6an och det har tagit väldigt mycket på mitt självförtroende. Jag hatar när folk säger att jag ska sträcka på mig, för dom vet inte hur svårt det är för mig. Dom har ingen aning om hur det känns för mig. Jag har problem med min rygg, jag har en vriden ryggrad och det är inte särskilt kul. Min midja är inte heller jämn, utan den går in mer eller hur man ska säga på ena sidan och är rak på ena sidan. Hatar att det ser ut så, det får mig att se tjock ut... Jag vet att jag klagar mycket men vill bara skriva av mina tankar jag har i mitt huvud just nu. Och låten som jag skrev inlägget tidigare fick mig att tänka på så mycket. Jag vet att man ska vara nöjd med vad man har..
Jag gick till doktorn i 5an och 6an, dom gjorde inget åt ryggen. Sen i 7an hade jag ett ben som var 2cm längre än det andra så skulle egentligen använda skor med påbyggd sula. Men jag ville inte göra det och det var inget ''måste''. Sen i 8an så gick jag till doktorn igen, då sa dom att jag var alldelles för sent ute för att dom skulle göra något. För hade jag berättat 3 år tidigare hade dom kunnat hjälpt mig. Och jag tänkte, Men hur fan ska jag veta vad jag ska göra när jag är 13-14 år??? I 9an var jag också hos doktorn, då var det riktigt nära att jag skulle få en ''korsette'' runt min midja som jag skulle ha varje dag (förutom när jag duschade) i ett år. Men som tur var behövdes inte det och det var verkligen en lättnad för mig. Jag är så avundsjuk på alla tjejer som inte har problem med ryggen som jag, dom som är kortare än mig.. Att dom är mycket finare överhuvudtaget.

Det är jobbigt det är det, men för att andra ska älska dig måste du älska dig själv. Visst kan det vara svårt att göra det, jag försöker och försöker bättra mig med självförtroendet och sluta bry mig lika mycket om utseendet. Jag tänker '' Nej det är såhär jag föddes och såhär ser jag ut, varför bry sig ens när det är insidan som räknas? ''.

Jag vill vara smalare, kortare, ha större läppar, finare tänder, bättre rygg, ha en jämn midja... 

Av alexandra wiker - 28 september 2011 20:02

Åh älskar denna låten - Jessie J – Who You Are 
Så himla superduperbra är den! Vet att jag kanske är lite efter med den... Men texten är så fin&sann. Denna låt betyder mycket för mig redan nu efter jag lyssnat ordentligt på texten.


Tears don't mean you're loosing  


 
   

Av alexandra wiker - 28 september 2011 08:42

Sitter just nu i skolan och hela min klass förutom jag, Hannah, Malin och Hanna sitter och gör prov just nu. Så vi sitter själva i ett annat klassrum och gör ingenting.. Egentligen ska vi plugga men vem orkar det?  Haha vet inte vad vi ska göra nu... Vi har väl något praktiskt sen förhoppningsvis!
Efter skolan så ska jag iallafall börja måla på resten av mitt rum tror jag, så det blir klart någon gång    

Nu ska jag göra något vettigare... Haha, Hejdåååååå 

    

Av alexandra wiker - 27 september 2011 23:10

Häjhäj, sitter här i sängen och är på jättebra humör! Hihi wiiiieeee!
Var först i skolan idag, sen drog jag till Forshaga och väntade på mamma som faktiskt dök upp efter massa orokänslor i min kropp haha. Vi drog till Kil, åt mat där. Feta! Åkte vidare till min moster och mina söta kusiner där dom tänkte bjuda oss på pizza haha. Ja jäävlars.. Sen åkte vi på aktion(?) och där köpte jag mig ett par sprillans nya gråa jeans typ! Skitsnygga faktiskt. Fast väldigt väldigt tajta haha.
Imorgon har vi praktiskt i skolan hela dagen vilket är väldigt skönt!
Och nu tänkte jag sova, så godnatt alla söta människor   PUSS

     

Av alexandra wiker - 27 september 2011 15:37

Sitter utanför kyrkan här i Forshaga på något random internet... Öh. Väntar iallafall på mamma om hon nu kommer, ren chansning bara! Fast på magkänslan känns det inte som att hon kommer hit... Hmm, fan syrran skulle ju hit idag? eller? Aja märks väl haha. Jaja hatar TRE förövrigt! Det jävla bögabonnemanget eller vad man ska säga funkar ju fan aldrig. Ååhhh vad arg jag blir! Och om mamma inte kommer, så kommer jag bli ännu mera arg och då måste jag gå jättelångt hem. Och jag kan inte ringa henne heller eftersom det inte går att ringa, skicka sms eller vara ute på internet när man har tre. Mjo, skaffa aldrig tre säger jag bara (y). Telia är vad man ska ha! Det funkar åtminstone :S
NOG MED KLAG, Ska till edsvalla strax om mamma kommer så vi hörs senare. PUSS  
  

=_=

Av alexandra wiker - 26 september 2011 21:04

Ah såhär känner jag mig just nu =_= Trött som f och klockan är bara 9!!!!! Måste vara något mera fel på mig.. Rätt gött schleten jag känner mig, Aja sova blir. Natta 

   Hehe inte sliten eller så...    

:(

Av alexandra wiker - 26 september 2011 20:39

Skrev jämt nyss en jättelång text om min gammelmormor maj och skulle precis lägga upp det så fuckar sig internet och det försvinner. Ååh, jävla skit. Kändes ju som en tyngd hade lyfts från mina axlar efter att jag skrivit det dära.

Kom iallafall att tänka på min gammelmormor förut. Saknar henne enormt mycket och hon hade och har fortfarande en väldigt stor plats i mitt hjärta. Sitter och gråter och gråter för att jag saknar henne. Det var mer än 3 år sen som hon lämnade jorden nu. Jag tänker fortfarande på henne så himla ofta. Och jag minns fortfarande doften i hennes lägenhet, och lekparken utanför henne som jag brukade leka i...Hon var alltid glad och jag kan fortfarande minnas hennes leende också. En helt underbar människa var hon och är fortfarande. Och jag vet, att någonstans däruppe väntar hon på mig, och jag hoppas att det är hon som tar min hand när mina ögonlock inte orkar öppna sig. Att det är hon som tar emot mig och säger att allt kommer ordna sig   

   

Sök i bloggen

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

weheartit


Ovido - Quiz & Flashcards