tjalex

Alla inlägg under januari 2011

Av alexandra wiker - 16 januari 2011 15:15

Okej nu ska jag berätta lite om mina föräldrar. 

Min mamma heter Ulrika som är 42 år, pappa heter Hasse och är också 42 år.
Vet inte hur länge dom varit gifta, men det är iallafall ett tag haha!
Jag bor tillsammans med båda två, för några månader sen hade dom faktiskt stora planer på att skilja sig...
Dom bråkar ofta om småsaker. En gång bråkade dom när vi var på oxhälja som är i filipstad en gång om året, då skämdes jag så mycket att jag gick där ifrån och satte mig på vägkanten och grät rakt ut. Dom stog och skrek på varandra inför alla människor som var där och min syster och bror stog bredvid och bara kollade.
Usch vad jag skämdes då.. Ville bara ta syrran och brorsan och gå därifrån. 
Men såklart har dom sina bra stunder också, det har ju alla föräldrar!
Jag kan dock inte säga att jag har ett så starkt band mellan mina föräldrar, vi pratar inte om privata saker så värst mycket faktiskt..  
Jag älskar dom och dom älskar mig, men det är något vi sällan säger till varandra. Vet inte varför men har svårt att säga det till dom... Jaja!

 Hade två bilder på datan på mamma och pappa men tyvärr är dom borta..
Men men! :D

 

Av alexandra wiker - 15 januari 2011 15:15

Haha ja detta kan ju bli lite komiskt!...

Första gången jag blev riktigt kär var när jag gick i sjuan-åttan. Killen jag var kär i skulle jag kunnat göra vad som helst för att få när jag gillade honom. Jag pratade med honom endel och blev sååå glad av honom. Det som var komiskt var att vi båda gillade varandra samtidigt, men ingen vågade ta steget framåt.. Tyvärr. 
Sen kom den tiden då han blev tillsammans med en annan tjej, jag grät och grät i många dagar faktiskt..
Tror det var i först slutet av åttan som jag kom över honom, men han var min första riktiga kärlek och det är ju något man sent glömmer iallafall. ♥


 

Av alexandra wiker - 14 januari 2011 15:15

Mitt namn är Alexandra, för dom som inte visste det :)
Jag fyllde 17 år för några dagar sen och jag går 1:a året på Nobelgymnasiet med inriktning EL. Vilket var ett stort misstag för jag gillar det verkligen inte, längre.
Får väl se vad som händer på den fronten.


Anyways, jag bor med min mamma&pappa, bror&syster + mina två underbara kissemissar! :)
Jag bor i ett rätt så gammalt hus men vi har renoverat det mesta och byggt ut massvis.


Om jag ska berätta lite mera om mig själv kan jag ju börja med och säga att jag älskar djur. Tycker att dom är helt fantastiska och fascinerande, kanske låter lite töntigt men det är faktiskt så jag tycker ^^.
En av mina största önskningar är att typ åka utomlands och kolla på massa djur som man inte kan se här i sverige, skulle vara riktigt coolt! Avgudar också fina platser utomlands, stränder, regnskogar och annat sånt där mysigt, något jag också vill se och kommer se innan jag dör! annars blir jag ledsen..
En annan önskning som jag vill göra innan jag dör är att åka till New York, Japan eller Kina. Det skulle vara en riktigt nice upplevelse tror jag. 


Som person är jag rätt lugn, men jag har mina stunder där jag kan göra galna saker.
Jag älskar att lyssna på musik, musik är något som är mig varmt om hjärtat.
Det kanske ni har märkt här i bloggen? Tipsar då och då om musik som jag verkligen diggar för tillfället. 
En ganska onödig sak jag kan berätta om mig själv är att jag spelar Counter-Strike, haha tycker det är väldigt kul och skulle gärna vilja åka på DH. Men tyvärr har jag en rätt tråkig pappa som tror massa skit kan hända där borta med mig så jag får inte åka. Men det är bara ett år kvar tills jag är 18 och då ska jag fan åka! :D


Vad kan man berätta mera... 
Hmm får väl se om jag kommer på något så slänger jag in det här :)


 
såhär serious är jag när jag spelar... hahaha



Av alexandra wiker - 12 januari 2011 14:02

usch vad jag är trött! haha ändå har jag sovit ett bra tag idag.
var hemma igår och idag från skolan, rätt skönt ändå ^^

''vattengubben'' eller vad man ska kalla honom var hemma hos oss förut också och fixade alla rör och sånt till köket och duschen i nya badrummet.
så NU tror jag faktskt att det funkar att duscha i nya duschen.
gryyyyyymt nice! :D:D
blir att inviga den nya duschen i några timmar.. hihi. 

förut kollade jag klart på prison break - the final break.
aaaaasbra, älskar ju prison break. fast slutet var drygt, man ville liksom se mera ju! 
jaja, nog tjatat om min tråkiga vardag?...
vet inte vad jag ska göra haha

hittade denna listan på en kompis blogg
Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


kanske ska skriva som den? kan ju bli lite intressant ändå! :) 

 

Av alexandra wiker - 10 januari 2011 23:53

min födelsedag varar i 7 minuter till! wohooo.. eller något.
hade en bra dag, många gratulationer. 
fick paket! 
jag fick, pengar, duntäcke (LL), parfym, smink, kläder, headset, hörlurar, armband av syrran ( såå söt! ) och lite andra saker! :) rätt nöjd ändå.

 
och nu ska jag gå och sova med mitt mysiga duntäcke.
sov gott allihoppa för det ska jag! ^^
avslutar dagen med denna sköna låt :)

Av alexandra wiker - 8 januari 2011 20:30

JAG ÄLSKAR XBOX KINECT.  


mina föräldrar var i stan förut och kom hem med xbox kinect, provade spela det och jag är helt fast för det.
haha vafan sånt jävla roligt spel! :D:D:D
är så glaaaaad!! och så imorgon får jag presenter ska ju firas, mamma gjorde min favorittårta idag också.
snäääälllt! :) 

till alla er där ute som har xbox, köp kinect nu! ni kommer att älska det.
även fast det känns som man haft ett helt träningspass efteråt haha!
men det är verkligen råååååkul! :D
och nu ska jag fortsätta spela, hihi possss.

 

Av alexandra wiker - 8 januari 2011 19:58

en sak jag inte förstår är hur alla kan ha sånt stort hat mot justin bieber???
antingen har han gjort något som jag inte vet om..
eller så är folk bara avundsjuka på honom!
jag tycker iallafall att han är bra. och han förtjänar väl inget hat :D
om man nämner justin bieber så säger typ alla direkt bara ''ååh vilken bög!''
ja man bara ''ehm, varför? för att han sjunger bättre än dig eller? hihi''

jag har fastnat för 1 låt med honom som är denna
Justin Bieber – Pray - Acoustic Version 

brukar ALDRIG lyssna på honom annars, men texten till denna låt är så fin och jag älskar sättet han sjunger på i denna låt :) 

 

Av alexandra wiker - 7 januari 2011 18:30

ikväll blir det nog inget ut, ska vara hemma och kolla film bara tror jag nog.
men det är skönt det också tycker jag! ^^


och min katt är mysigosgos    
 

fick en skön spotifyplaylist av en kompis som är nice att lyssna på när man vill ta det lugnt =) 

snäll jag är :D eller? haha så heter den iallafall! lyssna. PUSS   

Sök i bloggen

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

weheartit


Ovido - Quiz & Flashcards