tjalex

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

WaterMarble!

Av alexandra wiker - 2 januari 2012 22:04

Ojojoj, har nyss provat gjort Water Marble för första gången med mami och syrran. Tog ett tag att lära sig hur man gjorde allt och det blev lite kladd. Men riktigt coolt blev det på endel naglar och detta är definitivt något jag ska göra flera gånger! Sen har jag tänkt att prova på ''tidningsmetoden'' också, den verkar sjukt nice (y) 

Här är iallafall bild på mina naglar när jag gjort Water Marble :)

Såhär gjorde jag - 
Det du behöver är ett glas med kallt vatten (något glas som du inte bryr dig om för nagellacket fastnar..), tandpetare eller något annat tunt som du kan dra mönstret med, nagellack och papper under allt för det blir rätt kladdigt!
Jag började med att ta en droppe i mitten av glaset och låter den flyta ut, sen fyller man bara på med droppar från olika nagellack. Det blir snyggast om man har ett ljust och mörkt för då syns mönstret mer. När du tycker att du har tillräckligt med droppar i glaset är det bara att dra försiktigt med tandpetaren inifrån och ut för att få ett mönster! :) Hade tejp runt hela nageln för att inte få nagellack på HELA fingret, sen lägger du bara fingret ovanpå ytan och doppar ner det så du kan ta bort det övriga nagellacket på ytan så det inte förstör det som redan hamnat på nageln. Haha hoppas ni fattar iallafall :)
Lite knepigt i början för man visste inte riktigt hur man skulle göra, men nu efteråt har jag lärt mig mycket och det dröjer nog inte länge tills nästa gång jag kommer pröva på detta. Pusss!

     
 

 
 
Ingen bild

Madde

3 januari 2012 20:59

Hej, jag har själv provat, men skulle bara fråga en sak!
Man måste göra om för varje nagel va?
btw : fint :D

alexandra wiker

3 januari 2012 23:30

Hejdu, tack så mycket! :) Jaa man måste göra om för varje nagel, dock kan du ju doppa två fingrar samtidigt om du vill det men jag tycker det verkar krångligt så gjorde en för en :) Men det är bara att pröva, du kanske tycker det är lättare att göra två fingrar samtidigt :D kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alexandra wiker - 11 februari 2012 17:12


ska sluta blogga på bloggplatsen och börja på devote istället, följ mig gärna där :)))www.leelex.devote.sewww.leelex.devote.se www.leelex.devot
e.se       ...

Av alexandra wiker - 11 februari 2012 15:53


Orka dig. Fuck dig. Erase.    

Av alexandra wiker - 11 februari 2012 15:44

   

Av alexandra wiker - 11 februari 2012 14:01

Godmorgon på er allihopa! Hoppas ni hade en bra fredagkväll för det hade jag :))Dagen började med skola, drog hem vid 12 och tog följe med Malin gosi hem. Käkade makaroner och falukorv och sen började jag fixa mig, tripplade håret och lite sånt. Fyfa...

Av alexandra wiker - 9 februari 2012 21:12

   

Sök i bloggen

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

weheartit


Ovido - Quiz & Flashcards